Na czym polega pozycjonowanie Long Tail?

Pozycjonowanie nie musi ograniczać się do podbijania pozycji strony za pomocą znanych, popularnych słów. Od kilku lat istnieje lepszy sposób na osiągnięcie szczytu wyników wyszukiwania. Taką metodą jest LONG TAIL, czyli strategia polegająca na promowaniu setek dłuższych, kilkuwyrazowych zwrotów, zamiast pojedynczych, kluczowych słów.

Przed dziesięcioma laty, pewien mądry człowiek imieniem Chris Anderson wymyślił koncepcję obrazującą modele ekonomiczne i biznesowe, dzięki którym uzyskuje się większe obroty w sprzedaży. Swoją strategię nazwał „The Long Tail” (długi ogon). Z czasem pomysł ten zaczęły wdrażać w swój świat różne dziedziny życia, jak statystyka, czy też informatyka, a konkretniej pozycjonowanie.


Czym jest LONG TAIL?
Krótko mówiąc, LONG TAIL to strategia polegająca na promowaniu setek dłuższych, kilkuwyrazowych zwrotów, zamiast pojedynczych, kluczowych słów. Osiągnięcie szczytu wśród wyników wyszukiwania, za pomocą tradycyjnego pozycjonowania pojedynczymi słowami, wymaga dużo czasu i stałej kontroli pozycji strony. Przy zastosowaniu techniki Long Tail, konieczna jest rozbudowa serwisu w treść, aby w niej zawrzeć setki zwrotów, będących kluczem do sukcesu. Dzięki temu nasza strona zdecydowanie szybciej osiągnie oczekiwaną popularność i taki stan będzie długo stabilny.


Jak to działa i w czym tkwi sukces?
W czasach, gdzie Internet z dnia na dzień rośnie w liczbę stron, aby odnaleźć interesujące nas zagadnienie musimy bardziej precyzować frazy, dzięki którym wyszukujemy. Wpisujemy więc w wyszukiwarki coraz dłuższe, szczegółowe zapytania. Obecnie średnia ilość wyrazów wpisywana w wyszukiwarki wynosi ok. 3,2.


Logicznym jest, że częstotliwość wyszukiwania tzw. słów kluczowych jest bardzo duża, jednak gdy zsumuje się liczbę wejść na wszystkie długie frazy, tworzące tzw. długi ogon oraz wśród których nie ma aż takiej konkurencji jak w poszczególnych wyrazach, osiągniemy znacznie lepsze rezultaty.

Dodatkowo wśród różnorodnych kombinacji fraz znajdują się także słowa kluczowe, bądź całe zwroty będące podmiotem zwykłego pozycjonowania. Można więc działać dwoma strategiami, a rezultaty będą widoczne już w niedługim czasie.

Zalety LONG TAIL:

  • Większa stabilność uzyskanej pozycji.
  • Szybszy efekt niż w przypadku zwykłego pozycjonowania.
  • Zwiększenie ruchu witryny o ponad 50%.
  • Większa konwersja, czyli efektywniejsze odwiedzanie stron.
  • Frazy wielowyrazowe zapewniają dotracie do idealnej grupy docelowej.
  • Pozycjonowanie szerokie jest tańsze i skuteczniejsze.
  • Pozycjonowanie long tail może być procesem uzupełniającym wobec pozycjonowania normalnego.

 

Warto wspomnieć, że wraz ze wzrostem wielkości portali oraz ilości ich podstron, a wraz z tym treści na nich zawartych, wzrasta opłacalność i efektywność pozycjonowania Long Tail takich witryn.  

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.
zamknij [x]